Časté dotazy

Hledáte odpovědi na své otázky? Třeba je naleznete právě zde. Vybrali jsme pro vás nejčastější dotazy uchazečů o zaměstnání. Je mezi nimi i ten váš?

Co uchazeče zajímá?

Jak napsat správně životopis?

Je důležité si uvědomit, že životopis je to první, co od vás zaměstnavatel obdrží a odkud čerpá informace o vaší osobě. Na základě životopisu se také většinou personalista rozhodne, zda vás pozve k pohovoru či nikoliv. Proto byste měli jeho napsání věnovat dostatek času. Zde uvádíme pár bodů, které by vám při sepsání životopisu mohly pomoci:

  • Životopis by neměl být delší než 2 strany formátu A4.
  • Životopis je vhodné napsat na PC a odesílat ideálně ve formátu PDF.
  • Při psaní zvolte strukturovanou formu. Pište stručně, výstižně, jasně a přehledně. Používejte spíš odrážky než celé věty.
  • V životopisu by neměly být časové mezery, roky by na sebe měly navazovat. Doplňte i brigády, mateřskou dovolenou, pobyt v zahraničí či neukončené vzdělání – tyto údaje jsou pro personalisty také důležité.
  • Uvádějte název pozice, stručně popište náplň práce.
  • Nakonec si životopis zkontrolujte. Snížíte si tím chybovost.

Struktura životopisu

  • Jméno a kontaktní údaje (telefon, e-mailová adresa, apod.)
  • Vzdělání
  • Absolvované kurzy (je možné umístit na konci CV)
  • Praxe seřazená od posledního zaměstnání (časové rozmezí působení ve firmě na určité pozici, detaily a zaměření firmy, název pozice a pracovní náplň)
  • Jazykové znalosti (úroveň znalostí), PC znalosti (přehled programů)
  • Další znalosti, dovednosti, osobnostní předpoklady a zájmy
  • Datum vyhotovení, popřípadě podpis
Jaké nabízíte možnosti profesního a kariérního růstu?

Jeden z našich cílů je odborný a osobní rozvoj. Považujeme za důležité, aby naši zaměstnanci byli cíleně školeni v odborné problematice a stali se tak profesionály na svém místě. Díky neustálé expanzi přibývají specializované nebo manažerské pozice, které jsou příležitostí nejen pro nové kolegy, ale také pro stávající zaměstnance. Výjimkou nejsou ani postupy na jiná pracovní místa v rámci České i Slovenské republiky. Postup ze skladníka na vedoucí pozici u nás není klišé.

Jak mám postupovat, když se mi nedaří se přihlásit přes odpovědní dotazník?

Pošlete nám svůj životopis na e-mailovou adresu personalni@ptacek.cz. Ozve se vám naše personalistka.

Jak se dozvím výsledek výběrového řízení?
  • Každý uchazeč od nás dostává písemné vyjádření o dalším postupu výběrového řízení. Vyjádření posíláme zájemci o danou pozici na e-mail. Další možností je telefonické kontaktování uchazeče personalistkou nebo vedoucím pracovníkem. Obsahem sdělení jsou informace o dalším postupu. Vyjádření dáváme i uchazečům, kteří nepostupují do dalšího kola výběrového řízení s doporučením, aby nadále sledovali naše kariérní stránky. Může se objevit jiná zajímavá pozice.
  • Vyjádření dáváme uchazečům do 14 dnů.
Co je to průvodní dopis?

Díky průvodnímu dopisu vás poznáme trochu jinak. Můžete v něm uvést důležité informace, které se nehodí do strukturovaného životopisu. Uveďte například, proč si myslíte, že právě vy jste tím pravým kandidátem. Můžete zdůvodnit určité zvláštnosti životopisu, časté střídání práce, delší prodlevy mezi zaměstnáními, vysvětlit svou motivaci apod.

Jaký je průběh výběrového řízení?
  • Dostanete od nás písemné potvrzení o zařazení do výběrového řízení.
  • Personalistka s vybranými uchazeči, kteří se blíží svými zkušenostmi daným požadavkům, uskuteční telefonický pohovor.
  • Pokud na základě telefonického pohovoru dospějeme k oboustrannému zájmu o setkání, dostanete od nás pozvánku do I. kola a případně také do II. kola výběrového řízení (dle typu pozice). U manažerských pozic bývá výběr tříkolový.
  • Budeme s vámi průběžně v kontaktu. Dostanete od nás písemné vyjádření k pohovoru. S uchazeči, kteří uspěli, se domluvíme na dalším postupu a těm, kteří na vybranou pozici neuspěli, také napíšeme nebo zavoláme.
Jak se mám připravit na pohovor a co mě čeká?
  • Vyhraďte si na pohovor dostatek času. Dejte si časovou rezervu alespoň 2 hodiny. Samotný pohovor může trvat od 30 minut do 2 hodin dle typu pozice. Na předpokládanou dobu pohovoru se můžete zeptat už při telefonickém kontaktu.
  • Projděte si inzerát pozice, o níž se ucházíte a připravte si otázky, které vás zajímají.
  • Buďte přirození a nesnažte se stylizovat.
  • Pohovor běžně bývá pouze ústní, ale u některých pozic můžete dostat i písemné zadání testu.
  • Na závěr pohovoru získáte informace o dalším průběhu výběrového řízení.
Jaký je další postup, když se domluvíme na nástupu?
  • Potvrdíme si s vámi termín nástupu a dohodneme si finanční podmínky prostřednictvím pracovní nabídky, kterou obdržíte e-mailem.
  • Seznámíme vás detailněji s veškerými benefity a výhodami pozice, na kterou nastupujete.
  • Jakmile nám potvrdíte pracovní nabídku, pošleme vám e-mailem nástupní dokumenty, které od vás budeme potřebovat pro přípravu pracovní smlouvy při nástupu (osobní údaje, vstupní lékařskou prohlídku, doklad o vzdělání apod.).
  • Pár dní před termínem nástupu vás budeme kontaktovat a potvrdíme si datum a čas.
  • V den nástupu s vámi podepíšeme pracovní smlouvu, převezmeme od vás potřebné dokumenty a proplatíme vám poplatek za vstupní prohlídku.
  • Poté budete uvedeni na pracoviště, kde se seznámíte s kolegy a poznáte pracovní místo. Váš vedoucí s vámi projde plán adaptace a domluvíte se na průběhu zaškolení.
  • Plán adaptace je navržen na 3 měsíce, tzn. na dobu zkušební lhůty. Během těchto tří měsíců se seznámíte s chodem společnosti a vaší prací. Průběžně budete plán probírat s nadřízeným, abyste si vzájemně ujasnili, co už zvládáte, a na čem je nutné ještě pracovat.
  • K dispozici vám bude po celou dobu zapracování také personální oddělení, na které se kdykoliv můžete s důvěrou obrátit.
Jak probíhá zaškolení na pozici?

Zaškolení na pozici se různí dle pracovního místa. Pokud je práce odborná, tedy vyžaduje znalosti našeho sortimentu, práci s informačním systémem apod., bude školení probíhat u našich interních školitelů. Délka školení opět záleží na typu pozice. V průběhu zaškolení je vám po celou dobu k dispozici nadřízený, určený garant a personalista.

Jaká je pracovní doba a její rozvržení?

Provozujeme hned několik typů koupelnových studií. Některá máme situována ve velkých nákupních centrech, kde otevírací doba odpovídá otevírací době centra. Další naše showroomy mají otevřeno od brzkých ranních hodin až do večera. Obecně lze říci, že pracovní doba je na rozličných místech nastavena různě. V menších městech je to formou ranních a odpoledních od pondělí do pátku, v sobotu jsou prodejny obvykle otevřeny do 15:00 hod. Showroomy v nákupních centrech využívají krátký a dlouhý týden. S pracovní dobou vás blíže seznámí vedoucí pracovník přímo na pohovoru.

Jak probíhá zaškolení na pozicích v koupelnových studiích?

V rámci procesu zapracování absolvuje nováček cca týden po nástupu dvoutýdenní školení v Praze u našich zkušených školitelů, kteří ho seznámí se všemi důležitými činnostmi – prací s informačním systémem, sortimentem, s postupy a procesy společnosti apod. Po skončení školení se nováček vrací na svou domovskou pobočku, kde se jej ujmou kolegové, kteří mu pomáhají se zapracováním. Po celou dobu se o nového kolegu stará jeho garant, jehož jméno je uvedené v plánu zapracování. V průběhu zkušební doby navštíví nováčka také mentor, který s ním prochází jednotlivé činnosti a je tak novému kolegovi po dobu zapracování nápomocen.

Mohu dělat prodejce, i když nemám technické vzdělání nebo praxi?

Základním předpokladem úspěšného prodejce je pozitivní vztah k sortimentu a technické myšlení. Vše ostatní díky našemu propracovanému systému školení nováčka naučíme.

Baví mě práce s lidmi, ale nemám zkušenosti v obchodě.

Součástí zapracování je kvalitní školení prodejních dovedností. Tím nováček v procesu zapracování prochází pod vedením zkušených školitelů.

Nabízíte možnost profesního růstu?

Naše společnost nabízí možnosti profesního i kariérního růstu. Je možné přejít jak na vyšší vedoucí pozici, tak na pozici s jinou pracovní náplní, a to nejen na koupelnovém studiu. Není u nás výjimkou, že se prodejce propracuje na manažerskou pozici.

Jaká je pracovní doba?

Pracovní doba je rozdělena na směnný provoz lišící se dle lokality. Pracovní dobu pro jasnější představu zmiňujeme v inzerátu.

Nabízíte možnost profesního růstu?

Naše společnost možnost profesního i kariérního růstu nabízí. Lze přejít jak na vyšší vedoucí pozici, tak na pozici s jinou pracovní náplní a to nejenom ve skladu.

Dostanu pracovní oblečení?

Ano, všichni zaměstnanci skladu dostávají pracovní oděvy.

Musím mít oprávnění na řízení VZV?

Není to nutné. Průkaz na VZV vám rádi zajistíme a zaplatíme.

Mohou u vás pracovat ve skladu i ženy?

Ano, dáváme příležitost i ženám, ale pouze na pozicích skladnice, kde je fyzická práce s lehčími břemeny.

Jedná se o pracovní poměr na dobu neurčitou?

Ano, pracovní poměr je vždy na dobu neurčitou.

Mohu dělat prodejce, i když nemám technické vzdělání nebo praxi?

Základním předpokladem úspěšného prodejce je pozitivní vztah k sortimentu a technické myšlení. Vše ostatní díky propracovanému systému zaškolení nováčka naučíme.

Jak dlouho trvá zaučení na pozici prodejce Instalatércentra?

Zhruba týden po nástupu nováček odjíždí na školení do Prahy, které je rozděleno do 2 týdnů. Celkem 8 dnů absolvuje nový zaměstnanec pod vedením zkušených školitelů školení zaměřené na sortiment, informační systém a procesy společnosti. Poté se vrací na svou domovskou pobočku, kde se nováčka ujmou kolegové a pomáhají mu se zapracováním. Po celou dobu se o nově přijatého kolegu stará jeho garant. Jméno garanta je uvedené v plánu zapracování.

Jaká je pracovní doba a otevírací doba?

Pracovní doba Instalatércenter je 8,5 hodiny. Pro zákazníky je otevřeno od 7.00 do 16.30 hod. Prodejci se na pobočce s nástupem do práce střídají.

Vykonávají prodejci také práci ve skladě?

V případě, že zboží není k dispozici na prodejně, pomáhá prodejce s vyzvednutím a přípravou zboží ze skladu. Ve většině případů je ale zboží nachystáno skladníkem.

Je nutné mít na této pozici ŘP sk. B?

ŘP sk. B není podmínkou přijetí zaměstnance.

Budu jako prodejce jezdit k zákazníkům?

Prodejci k zákazníkovi nejezdí, jsou na prodejně k dispozici zákazníkovi.

Potřebuji řidičský průkaz „C“ nebo mi stačí „B“?

To záleží na konkrétní pobočce. V některých případech je pro nás dostačující ŘP sk. B, jindy je pro nás naopak podmínka přijetí ŘP sk. C. Informaci o požadavcích vybrané pracovní pozice uvádíme vždy přímo v inzerátu.

Musím mít platnou kartu řidiče a psychotesty?

Kartu řidiče si může řidič nechat vystavit na dopravním inspektorátu až během nástupu/adaptace. Administrativní poplatky na vystavení proplácíme. Psychotesty je lepší podstoupit, protože máme téměř všechna vozidla nad 7,5 t. Jsme ale schopni zaměstnanci psychotesty zajistit na naše náklady, a následně po další pracovní prohlídce změnit pracovní smlouvu na řidič motorového vozidla nad 7,5 t.

Kam nejdál se zbožím pojedu?

Vždy záleží na konkrétní pobočce. V porovnání s klasickou autodopravou jsou ale naše rozvozy mezi řidiči s denním návratem domů. Denní rozptyl může být 50-400 km dle trasy, kterou řidič absolvuje. Na každé cestě je jiný počet zastávek. Průměrný počet km vám upřesní vedoucí pracovník na pohovoru.

Musím si sám nakládat zboží do auta?

Záleží vždy na typu pobočky a také na typu trasy. Zboží si nakládají buď přímo řidiči, nebo jim auto připraví skladníci. Vše vám na pohovoru popíše vedoucí pobočky.

Mám k dispozici konkrétní auto nebo se v něm střídám s kolegy?

Stabilní řidiči mají své svěřené vozidlo, které se ale občas z důvodů oprav, STK nebo kapacity může vyměnit za jiné. Rozdílná situace je u řidičů střídačů, kteří nemají svoji stabilní linku, ale zaskakují za absentující řidiče (dovolená, PN, OČR, lékař, aj.). Tito střídači mohou, ale nemusí mít svěřené vozidlo. Postupem času se však vypracují na řidiče se svěřeným vozidlem. Podrobné informace vám sdělí vedoucí pobočky na pohovoru.

Udělejte první krok!

Pošlete nám svůj strukturovaný životopis.

Nepodařilo se vám zatím objevit místo, které by vás zaujalo? Neustále hledáme nové kolegy a  budeme rádi, když nám pošlete svůj životopis skrze kontaktní formulář nebo na náš e-mail volnamista@ptacek.cz. Pokud najdeme místo, které by vám mohlo padnout, ozveme se vám.
Poslat životopis
Nastavení cookies